4 Kasım 2012 Pazar

Mutlu Pazarlarrr




Mutlu pazarlarınız olsunnn canlarımm, buradada soğuk ve kapalı bir pazar günü, ahh daha geleli ne kadar oldu ama ben çok özledim memleketimi ve ailemi :( farkındayım çok zırlıcam ağlıcam ama 3 senede olsa yaşamak yetmedi vatanımda, ailemin yanında...

Mutlu başlayıp hüzünle devam ettirmekde ben buna derim, artık tüm  siz takipçilerim tekrar Almanyaya geri dönüş yaptığımı ve yerleşme sürecimde olduğunu biliyorsunuz, ufak tefek eksiklerde olsa tamamen yerleştik çok şükür, Allahımın izniyle herşey yolunda gidiyor, inşAllahda böyle devam eder, hatta dün akşam ilk misafirlerimi bile ağırladım, Rabbim ağız tadıyla bereketiyle bir çok misafir ağırlamayı nasip etsin inşallahh (amin)

Gelelim tarifimizee, dün internette tarif ararken çok güzel bir poğaça tarifi buldum, sanırım oktayustadan tarifi, malum internet yavaş olunca donup kaldı ve sayfa bi daha açılmadı bende aklımda kaldığı kadarıyla yaptım, kaynak belirtemeyeceğim için çok üzgünüm, ismi pofudukmuydu pamukmuydu hatırlamıyorum ama çok yumuşak ve tam tadı damağıma göreydi...


Pofuduk Poğaça

Malzemeler;
1 bardak ılık su
1 bardak ılık süt
1 bardak sıvıyağ
küp mayanın yarısı
3 çorba kaşığı şeker
1.5 tatlı kaşığı tuz
Alabildiğince un

İç Malzemeleri;

250 gr beyaz peynir
yarım demet maydanoz

Üzeri için;
1 yumurta sarısı
1 kaşık sıvıyağ
isteğe göre haşhaş tohumu, susam, çörekotu

Yapılışı;
*750 gr un yoğurma kabına elenir, maya pıtıklanır ve unla karıştırılır, sırasıyla; ılık su, ılık süt, sıvıyağ, şeker, tuz ilave edilir yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur olana kadar yoğurulur...

*Yarım saat mayalanmaya bırakılır, maydanoz kıyılır peynirle karıştırılır, kabaran poğaça hamurları mandalina büyüklüğünde koparılır ve elde açıldıktan sonra iç malzemesi yerleştirilir ve alttan toparlayarak yuvarlak şekilde tepsiye dizilir...

*Fırınınızı 170 derecede ısıttıktan sonra, poğaçalara yumurta sarısı ve yağ karışımı sürülür isteğe göre, susam, çörek otu veya haşhaş tohumu serpilir (ben haşhaş tohumu serptim) ve 170 derece fırında kızarana kadar pişirilir....

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)