8 Kasım 2012 Perşembe

Kelebek Bere Açıklaması

 Malzemeler;
4 numara misinalı şiş (dikişli örmek isterseniz misinalı olmayan şişlerdende yararlanabilirsiniz)
4 numara şişle örülecek uygunlıkta bir yün (benim yünümün üzerinde 3-3.5 yazıyordu ben 4 numara ile ördüm )
Yapılışı;
Şişime 94 adet ilmek attım (sizler baş çevreniz ne kadarsa o kadar ilmek atabilirsiniz, benim beremin bitmiş baş çevresi ölçüsü 45 cm oldu) 
Misinalı şiş ile bütün örmek biraz sıkıntılı ama 2. sıradan itibaren olaya hakim olabiliyorsunuz, birde sıraya geçişte ayraç kullanabilirsiniz hangi sırada olduğunuzu karıştırmazsınız böylece...
17 sıra (5 cm) 1 ters bir düz lastik ördükten sonra örneği kurmak için bir sıra düz örüyoruz bu arada ben örnekte sıkıntı olmaması için ilmekleri aralarda gizli arttırma yaparak 100e çıkardım, örnek 5 ilmek ve katları üzerine kurulduğu için tam denk geldi...
Örgümüzü misinalı şişle ördüğümüz ve dikişsiz olacağı için (yani bütün ördüğümüz için) hep düzden örüyoruz yani çevirme işlemi olmadığı için hep örgünün düzünden örüyoruz...
Örneğin açıklaması;
1. sıra: 5 düz örüyoruz, ipi örgünün önüne alıyoruz ve 5 ilmeği örmeden sağ şişe alıyoruz, 5 ilmek düz örüyoruz, bu şekilde sıra sonuna kadar devam ediyoruz
2. sıra: sıra sonuna kadar düz örüyoruz
10. sıraya kadar 1 ve 2. sırayı hiç değişiklik yapmadan örüyoruz
10. sıra: 7 düz, kelebekleri alttan alarak 8. ilmekle birlikte düz, 9 düz, kelebekleri alttan alarak 10. ilmekle birlikte düz şeklinde sıra sonuna kadar örüyoruz,
11. sıra: sıra sonuna kadar düz
12. sıra: ipi örgünün önüna alıp 5 ilmeği örmeden sağ şişe alıyoruz, 5 düz örüyoruz sıra sonuna kadar böyle örüyoruz,
13. sıra; sıra sonuna kadar düz
bu şekilde 5 adet kelebek olucak şekilde örüyoruz, lastikten sonra 15 cm, 56 sıra olmuş oluyor örnekli kısım ...
56. sırayı ördükten sonra eksiltmeye başlıyoruz...
57. sıra: 5 düz 2 ilmek birlikte düz şeklinde sıra sonuna kadar örüyoruz
58. sıra: tüm sıra düz
59. sıra: 4 düz, 2 ilmek birlikte düz, sıra sonuna kadar örüyoruz
60. sıra: tüm sıra düz
61. sıra: 3 düz, 2 ilmek birlikte düz, sıra sonuna kadar
62. sıra: tüm sıra düz
63. sıra: 2 düz, 2 ilmek birlikte düz
64. sıra: tüm sıra düz
65. sıra: 1 düz, 2 ilmek birlikte düz
66. sıra: tüm sıra düz
67. sıra: 2 ilmek birlikte düz tüm sıra
Kalan 15 ilmeğin içersinde ipi geçirerek büzüyor ve berenin iç kısmına sabitliyoruz.....

Dikişsiz beremiz bitiyor, güzel günlerde kullanın....

Not: Ben kendi ördüğümün açıklamasını yaptım, orjinalini isterseniz eğer Ravelry; Butterfly Hat tıklamanız yeterli ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)